Technische Zaken

Jeugdcommissie

De jeugdcommissie is verantwoordelijk voor activiteiten binnen de jeugdafdeling. De jeugdcommissie heeft de dagelijkse leiding van de jeugdafdeling. Daartoe hebben ze contacten met het bestuur, andere verenigingen, KNVB en de overige commissies binnen VV Heerjansdam.
De jeugdcommissie voert alle taken uit nodig voor het goed functioneren van de pupillen- en juniorenafdelingen.

De jeugdcommissie heeft als doel om de jeugd actief te betrekken bij de vereniging. Het stimuleren van zowel het prestatieve als het recreatieve deel van de jeugdafdeling behoort tot haar taken. De jeugdcommissie vergadert elke laatste donderdag van de maand.

Beleid

De jeugdcommissie heeft het begin van seizoen 2016-2017 de uitgangspunten opgesteld voor de komende jaren. We zien een hoop ontwikkelingen in de maatschappij en in het verenigingsleven. Als jeugdcommissie moeten we inspelen op deze ontwikkeling en daar onze doelstellingen op formuleren. Onderstaand  de belangrijkste 3 thema’s voor de jeugdcommissie in de komende jaren samengesteld uit ons plan 2016-2020.
Wij willen voor de jeugd van VV Heerjansdam:

1.  Individuele ontwikkeling van onze spelers.
    Hiermee bedoelen we dat elke speler bij Heerjansdam de mogelijkheden geboden wordt om zichzelf te ontwikkelen. Persoonlijke ontwikkelingen gaan boven teambelangen. Elke speler krijgt zo veel mogelijk speel minuten om zichzelf te ontwikkelen. Dit doen we thans door de techniektraining van de Ridderkerkse Voetbal School. De trainers en leiders krijgen de KNVB jeugdtrainer cursus aangeboden, afgewisseld met workshops.
  2. Een veilige vertrouwde omgeving bieden.
    Een veilige en vertrouwde omgeving is de basis van waaruit een kind zich kan gaan ontwikkelen. Het is dus belangrijk dat een kind zich thuis voelt bij ons. VV Heerjansdam moet een plek zijn waar kinderen met plezier naar toe gaan en aanwezig zijn. Voorwaarden voor een vertrouwde omgeving beginnen bij duidelijkheid voor de kinderen.  Het gedrag op en rond het veld wordt in samenspraak met Normen en Waarden nadrukkelijker uitdragen binnen vv Heerjansdam. Dit gaan we doen door workshops en meer zichtbaarheid van de jeugdcommissie en bestuur op en rond het veld.
  3. Voor elkaar en door elkaar.
    Met onze jeugd willen we een sterke betrokkenheid met vv Heerjansdam creëren.
    Samen leuke dingen doen. Dit doen we door gezamenlijk wedstrijden te bezoeken, strandtrainingen te verzorgen, jeugdkampen en toernooien te organiseren.

Door de jeugdcommissie is het beleid voor de indeling van de teams opgesteld en het beleid voor de speelwijze van de jeugd opgesteld. Ook voor de senioren is een beleidsplan opgesteld. Met het oog op de middellange termijn is het ook noodzakelijk het beleid jaarlijks te toetsen en aan het eind van ieder seizoen te evalueren met behulp van een sterkte/zwakte analyse. De technische commissie zal hier zorg voor dragen en deze aan de jeugcommissie en bestuur rapporteren.

Trainers en teamleiders

Voor trainers en teamleiders is informatie beschikbaar op de volgende documenten:

Vragen

Heb je vragen aan de jeugd commissie of wil je een afspraak stuur dan een mail naar [email protected]

Leden

De leden van de jeugd commissie treft u hieronder aan: