Smitshoek - Heerjansdam 1

2993BZ
BARENDRECHT

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam bij de les tegen Smitshoek: 0-3.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Smitshoek en dat was voor De Dammers (weer) een belangrijke wedstrijd in de strijd tegen degradatie of p/d wedstrijden te ontlopen. De ploeg van trainer Ben Mierop besefte goed wat er op het spel stond want het werd een 0-3 overwinning.

Heerjansdam startte goed en voortvarend door direct het initiatief te pakken en in de 5e minuut schoot Luke Homan maar net over het doel van keeper Michael Termijn. Even later zag Mathijn Valster de doelman redden toen hij (na een voorzet van Milan van den Berg) hard inschoot. Smitshoek werd even later gevaarlijk door Luc Delmee die in goede positie de bal net naast het doel van keeper Oscar Roos schoot. Aan de andere kant leek Wessel Barendregt in de 17e minuut ‘bijna een wereldgoal’ te gaan scoren, echter zijn prachtige omhaal (hoekschop Mathijn Valster) ging rakelings naast. De verdiende voorsprong kwam in de 26e minuut toch toen Homan van afstand raak schoot: 0-1. Vijf minuten later gevolgd door ‘een doelpunt uit het boekje’. Railey Martijn stuurde schitterend Milan van den Berg de diepte in en zijn prima voorzet werd door Lars Brinkman knap binnengekopt: 0-2.

Na de rust een ‘ander’ Smitshoek dat nu meer duels ging winnen, een hoger tempo speelde, met (regelmatig) vier spitsen. Heerjansdam moest terug en had in de 59e minuut geluk toen Luigi Bruins een schitterend genomen vrije trap tegen de lat schoot. Heerjansdam kreeg aanvallend veel ruimte en Van den Berg was twee keer gevaarlijk, in de 74e minuut speelde hij Davy Mierop aan, die in goede positie over het doel schoot en leek vijf minuten later zelf te gaan scoren. Termijn redde echter. In de slotfase besliste Gert-Jan Plaizier definitief de wedstrijd. Toby Obiku speelde diep op de middenvelder en die schoot (uit een lastige hoek) de 0-3 binnen.