Heerjansdam 1 - VOC (zon)

VOC (zon)

4e Divisie B

4 mei 2024 14:30

T.J. Groenendijk

Sportpark De Molenwei
Molenwei 1
2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Belangrijke overwinning Heerjansdam.

Heerjansdam heeft dit seizoen wel betere wedstrijden gespeeld dan zaterdag, bij SC Feyenoord uit en FC ’s-Gravenzande uit en thuis bijvoorbeeld. Die wedstrijden werden verloren. Agelopen zaterdag (op de Molenwei tegen concurrent VOC) werd er met 3-1 gewonnen. Belangrijk om directe degradatie (no. 15 en 16) of p/d. wedstrijden (no. 14 en 13) te ontlopen. Vooraf deze wedstrijd hadden De Dammers 29 punten (12e plaats) en VOC 27 punten (15e).

Beide ploegen begonnen nerveus, slordig en met veel balverlies. In de 22e minuut was de eerste echte kans voor Heerjansdam. Jelmer Nugteren kopte na een vrije trap van Mathijn Valster (in goede positie) naast het doel van keeper Andu Blokland. Daarna een tegenvaller voor de ploeg van trainer Ben Mierop toen Jarno Visser geblesseerd uitviel (werd vervangen door de ‘multifunctionele’ nuttige Wessel Barendregt.

In de 30e minuut werd het 1-0. Brinkman, verstoorde de opbouw van keeper Blokland en daardoor kwam Mathijn Valster in balbezit, vond daarna weer de spits en die schoot vervolgens raak. Een minuut later leek Milan van den Berg op weg naar de 2-0, de doelman was nu echter wel attent. Net voor de rust werd VOC gevaarlijk door spits Sebas Quispel die over het doel van keeper Oscar Roos kopte.

Heerjansdam kwam na de rust sterk uit de kleedkamer. Mathijn Valster speelde broer Lukas aan (47e minuut) en de opkomende verdediger schoot laag en zuiver raak: 2-0. Vijf minuten later gevolgd door de 3-0 van Brinkman, na een pass van Railey Martijn. VOC wilde zich niet neerleggen bij een nederlaag en Roos moest even later redden maar werd een minuut later koppend geklopt (54e minuut) door Quispel: 3-1.

In de 83e minuut moest Roos een tweede Rotterdams doelpunt voorkomen (schitterende redding na een schot van Bas van der Storm). Daarna was Toby Obiku twee keer dichtbij de 4-1 die dus niet viel.